E-sport of spelen met de elektronische verbindingsindustrie

//E-sport of spelen met de elektronische verbindingsindustrie

Wie bij E-sport denkt aan een artikel dat gaat over stappentellers of polsmeters kan nu beter stoppen met lezen. E-sport is de professionele betekenis van het spelen van computer spellen. Of E-sport wel een sport is, daar is men nog niet over uit. Want bij sport hoort normaalgesproken een lichamelijke inspanning.

Feit is wel dat E-sport wereldwijd in toenemende mate aan populariteit wint en inmiddels ook al als een economische factor wordt gezien. In Duitsland alleen al bedroeg in 2016 de omzet op het gebied van E-sport ruim 50 miljoen euro. Annalisten zeggen dat deze omzet de komende jaren zal blijven groeien en dat men in 2020 verwacht dat de omzet ongeveer 130 miljoen euro zal bedragen.

[/fusion_youtube]

Waardoor is E-sport eigenlijk zo populair geworden? Het begon eigenlijk met de eerste game-boy. Daarna kwamen de videospelen, speelconsoles en nu de games op de computer. Ook al zijn de ouders nu, net als vroeger, niet echt blij dat hun kinderen veel achter het beeldscherm zitten en spelletjes spelen. Toch is het tegenwoordig moeilijk om ze dit te verbieden. Wat ten opzichte van vroeger nu wel mogelijk is, is dat professionele spelers wereldwijd tegen elkaar spelen. En dat alles in een georganiseerde wedstrijd. Deze wedstrijden zijn inmiddels erg geprofessionaliseerd en de prijzengelden die gewonnen kunnen worden overstijgen in sommige gevallen het miljoen euro. In de USA zijn inmiddels al hallen gebouwd waar de E-sport wedstrijden kunnen worden gehouden en waar plaats is
voor vele duizenden toeschouwers.

Maar wat wordt er nu eigenlijk gespeeld? Welke games zijn hot? De eerste plaatsen worden ingenomen door spellen met de naam League of legends, Dota2, StarcraftII en nog vele anderen. Er zijn nog niet veel voetbalclubs die de stap naar de virtuele wereld hebben gezet.

Echter de FIFA heeft dit wel gedaan. Het “electronic arts” spel is al enkele jaren op de markt. De enorme groei op het gebied van E-sports biedt de elektronische verbindingsindustrie diverse uitdagingen. Vroeger werd de snelheid van een computer gemeten aan de snelheid van het verwerken van documenten. Deze manier van meten speelt al lang geen rol meer.

Momenteel meet men de snelheid van een computer op de manier waarop men een spel kan spelen. Externe hardware bij een computer, zoals een muis of een toetsenbord, krijgen extra functies mee, waardoor de gamer sneller en beter kan spelen. E-sporters zijn een interessante doelgroep die door veel bedrijven in het kader van hun marketingactiviteiten worden benaderd.

2018-05-28T10:46:03+00:002 november 2017|PIEK Nieuws|